Affiliate Kazançları: Affiliate Nedir?

Affiliate Nedir?

17:17 | , , , , , , , ,

Türkiye'de ya da AMERIKA BIRLEŞIK DEVLETLERI'de affiliate marketing sahasındaki çalışmalarımızdan örnekler verdiğim süre "Affiliate Nedir?" ya da "Affiliate Marketing Nedir?" suali en sık sık karşılaştığım sorulardan birisi.

İngilizce, Affiliate Marketing ya da Performance Marketing olarak kullanılan ve web pazarlamanın mühim bir dalı durumda olan bu işe Türkiye'de affiliate marketing, affiliate pazarlama, başarım pazarlama, satış ortaklığı, ciro ortaklığı benzeri pekçok çeşitli ad verildiğini duydum. Google anahtar kelimelerine baktığımızda, Türkiye'de en fazla "affiliate marketing" olarak, başka bir deyişle İngilizcesi ile benzer biçimde kullanıldığını görüyoruz.
Henüz Türkiye'de çok yepyeni durumda olan affiliate marketing alanı her geçen gün hem fazladan birey aracılığıyla bilinecek, benzer zamanda partner kullanılan bir ad sahibi olacaktır diye tahmin ediyorum .

İsim konusundan kısacası bahsettikten hemen ardından gelelim asıl konumuza.


Affiliate Marketing Nedir?

Affiliate marketing ticarette en eskiyen uygulama yollarından birisidir.
Affiliate Marketing'de reklamveren, ürünlerini ya da servisini web ortamında pazarlamaları karşılığı affiliate'lere satış ya da lead başına eskiden belirlenmiş bir komisyon öder.
Affiliate'ler reklamverenin kampanyalarını pekçok çeşitli kanaldan pazarlarlar. Bu kanallar, bizzat sitelerine reklam banner'ları koymaktan, toplumsal basında doğrudan affiliate linklerini paylaşmaya civarı çeşitli olabilmektedir .
Her affiliate'in kampanya bazında kendine özel bir linki (URL'si) meydana geldiği amaçlı , affiliate sistemleri iştirak eden satış ya da lead'leri spesifik affiliate ve kampanya bazında takip edebilir.
Affiliate Marketing'in Öbür Pazarlama Yollarından Farkı

Affiliate marketingin öbür web pazarlama yollarından farkı reklamverenin hemen hemen sıfır riziko aldığı bir modeldir.
Bu fark, affiliate marketingin ne sebeple bu civarı çok seçim edilen ve çekici durumda olan bir pazarlama yolu meydana geldiğini da meydana koyar.
En Mühim 2 Affiliate Marketing Yöntemi/Ödeme Şekli

CPS - Cost Per Sale (Satış Başına Tediye ) Yöntemi
Genellikle e-ticaret siteleri ve dijital ürün satan şirketlerin terchi ettiği CPS modelinde, reklamveren bundan önce belirlenmiş sabit bir rakam ya da satış yüzdesi üzerinden, satış gerçekleştikten hemen ardından affiliate'e tediye yapar.
Mesela, Amazon.com (reklamveren) affiliate'lerine her satış başına %6 komisyon vaad değer .
Affiliate'in Amazon'a yönlendirdiği potansiyel alıcı alışverişini tamamladıktan hemen ardından , otomatik olarak affiliate'in adına alım satım miktarının %6'sı geçer.
CPL ya da CPA - Cost Per Lead/Acquisition (Lead/Sign up Başına Tediye ) Yöntemi
Email listesi, free trial  ( bedava tecrübe ) sunan kampanyalar, üyelik sistemleri (sign up) sunan şirketlerin seçim ettiği CPL/CPA modelinde belirlenmiş sabit rakam, affiliate'in gönderdiği ziyaretçinin sign up ya da lead doldurma işlemini gerçekleştirdikten hemen ardından affiliate adına ödenir.
Örnek olarak AMERIKA BIRLEŞIK DEVLETLERI'nin internette en kocaman sigorta şirketi durumda olan GEICO, affiliate'lerine sitesine gönderdiği ve "sigorta önerisi alma" formunu dolduran her potansiyel alıcı başına sabit bir rakam öder. Bu form doldurulduktan hemen ardından , GEICO formu dolduran ve teklif talep eden kişiyi alıcı olarak kazanamasa bile lead işlemi gerçekleştiği amaçlı affiliate ödemesini alır.
CPL/CPA modelinde, CPS modelinde hiçbir sıkıntı etmeyen, küçük da olsa bir riziko etkeni vardır. Bu da sahte lead dediğimiz, modelin berbat niyetli kullanımıdır. Bunu önlemek amaçlı de affiliate network'ler fraud  ( dolandırıcılık ) ve compliance konularına önem verirler.
Özellikle Türkiye'de CPC/PPC dediğimiz tıklama başına tediye modelinin bir affiliate marketing modeliymiş benzeri kullanıldığını gözlemliyorum.
Tıklama başına tediye yapılmış durumda olan PPC dediğimiz model affiliate marketing altında değerlendirilemez. Bu model öbür pekçok (CPM, Fixed, etc.) online marketing ve advertising tediye modellerinden yalnızca biridir.


Affiliate Marketing Modelinde 4 Bileşen

Affiliate marketing'de bir ürün ya da servis işleminin tamamlanması amaçlı 4 bileşen yer alır .
Reklamveren (Advertiser/Merchant)
CPS ya da CPA modelinde her satılacak ürünü/servisi ya da kazanacağı lead başına bir ücret ödeyen ürün/servis sahibi şirkettir.
Dünyadaki en büyük affiliate reklamveren firmalara birden çok misal olarak Amazon ve eBay verilebilir.
Aracı Şirket (Affiliate Network)
Affiliate network, reklamveren ile affiliate arasındaki köprüdür.
Bir affiliate, azasi olduğu affiliate network tarafından pekçok çeşitli firmanın kampanyalarından para kazanabilir. İşin muhasebesi tarafından da affiliate network hem bir reklamveren hem bir de affiliate'in üstündeki tüm yükü alır.
Affiliate (Affiliate/Publisher/Affiliate Marketer)
Affiliate modelinde hem bir iş gücü olarak en büyük emeği kohemen yan, hem bir de risk olarak en büyük riski meydan affiliate ya da publisher dediğimiz kişiler/firmalardır.
Doğal olarak, edinilen risk oranına yönelik ciro de çok dik olabilmektedir . Affiliate'ler web pazarlama camiasında çoğunlukla en yaratıcı, en gayretkeş ve akıbete yönelik en oldukça başarılı pazarlamacılar olarak bilinirler.
Bir affiliate'in para kazanması amaçlı reklamverene para kazandırması gerekir ve bu model de natürel olarak affiliateleri fazladan çalışmaya ve akıbete yönelik kampanyalar inşa etmeye teşvik değer.
Müşteri (Customer)
Affiliate modelinde alıcı olmadan bir işlem olmaz. Alıcı , getirilen ürün ya da hizmeti satın meydan ya da CPA modelinde bir form dolduran, bir sisteme üye meydana gelen , özetle reklamverene bir lead yaratan kişidir.
Affiliate'ler yaratıcı kampanyaları sürecinde müşterilere normal koşullarda elde edemeyecekleri pekçok avantaj sunabilirler. Bu biçimde de hem bir alıcı hoşnut olabilir , hem bir de kazan kazan denklemi, affiliate marketing'de kazan kazan kazan olabilir .
Kazan Kazan Kazan Affiliate Modeli

Reklamveren bahsettiğim benzeri , riski affiliatelere bırakarak ve yalnızca kazanılan alıcı başına tediye yapar ve bu modelde kazanır.
Affiliate normal koşullarda yapması gerekli olan pekçok masraftan kurtularak pekçok ürün ve servisi müşterilere sunup, bir aracı benzeri pazarlama yaptığı amaçlı kazanır.
Müşteriler de affiliatelerin yaratıcı fırsatları ve kampanyaları neticesi bir katma ölçüt kazanır.
İleri Affiliate Marketing Yöntemleri

Bu makalede emel , sıkça karşıma çıkan "affiliate marketing nedir" sualine olabildiğince açıklayıcı ve temel bir yanıt vermekti.
Affiliate marketing ile ilgili hem bir ileri teknikler hem bir de case study'leri içerir pekçok içerik yazıyor olacağım.




















0 yorum:

Yorum Gönder